• سه شنبه ٢٣ خرداد ١٤٠٢-١٥:٥٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٨٣٧
ادامه حسابرسی ها در صحن شورا؛ 13-154

بررسی گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب

در ادامه بررسی گزارش حسابرس رسمی شورا در خصوص شرکت ها و سازمان های وابسته به شهرداری تهران در صحن شورا، گزارش حسابرسی شرکت خاکریز آب مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورا، قرائت گزارش حسابرسی رسمی شورا در خصوص شرکت خاکریز آب برای سال های 96 تا 1399 قرائت و بررسی شد.
گزارش حسابرس شورا در خصوص شرکت خاکریز آب برای سال‌های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹ نیز به این شرح بود؛ از نظر موسسه صورت‌های مالی منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ مطلوب نشان داده شده است اما از نظر این موسسه رفع مغایرت فی ما بین شرکت با معاونت فنی و عمران شهرداری تهران به مبلغ 54 میلیارد و 379 میلیون ریال عمدتاً ناشی از صورت وضعیت‌های درحال تایید و ارزش گذاری ملک شرکت سپر سنگ است که منوط به نتیجه پیگیری‌های انجام شده است. 
شایان ذکر است که دفاتر قانونی سال مورد نظر گزارش در اختیار این موسسه قرار نگرفته است. حسابرس در گزارش خود گفت: تشخیص مالیات عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ توسط مقام مالیاتی صادر نشده است و به دلیل مشکلات سیستم امکان تطبیق مانده‌های نقد سالهای قبل با تراز اختتامیه میسر نشده است. پیگیری‌های هیئت مدیره جهت انجام تکالیف مقرر در مجمع عمومی عادی صاحبان سهام ۱۳۹۹ در خصوص تسویه مطالبات شرکت سپر سنگ از محل فروش ملک واقع در خیابان شهید رجایی و وصول مطالبات ارزی از بانک صادرات شعبه لندن و پیگیری وضعیت مطالبات و بدهی‌های راکد سنواتی به نتیجه نهایی نرسیده است. 
در ادامه احمد صادقی، عضو شورا در خصوص بندهای تکلیفی مربوط به این شرکت گفت: موضوع وضعیت مالیاتی شرکت خاکریز آب باید تا پایان تیرماه 1402 تعیین تکلیف شود؛ این شرکت نیز همچون شرکت قبلی تسهیلات بانکی را اخذ و در اختیار شهرداری قرار داده است که باید فورا تعیین تکلیف شود. 
وی افزود: در ارتباط با بحث موجودی ارزی که نزد بانک صادرات شعبه لندن قرار دارد و به دلیل تحریم‌ها مسدود شده و استرداد نشده است، باید هرچه زودتر از سوی شرکت تعیین تکلیف شود که به مبلغ ۸۴ هزار و ۶۴۰ دلار است. این شرکت معاملاتی هم با سازمان فنی و عمرانی شهرداری داشته که مستندات آن به حسابرس تحویل داده نشده است. شرکت مزبور موظف است که این اسناد را به نحو مناسب افشا سازی کند. 
صادقی در خصوص زیان انباشه ذکر شده در گزارش حسابرسی این شرکت نیز اظهار داشت: زیان انباشته شده شرکت بیش از سرمایه آن بوده و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شود که باید تعیین تکلیف شود و مسائل و مشکلات آن حل شود که اگر این اتفاق نیفتد منجر به انحلال شرکت خواهد شد.
پورهاشمی، مدیرعامل شرکت خاکریزآب در پاسخ به تذکر صادقی و گزارش حسابرس شورا توضیح داد: همانطور که می‌دانید عملکرد شرکت مطلوب گزارش شده و در خصوص مواردی که مطرح شد؛ تعیین تکلیف نهایی مربوط به بحث مالیات در دست پیگیری است و به صورت متمرکز از طریق شهرداری تهران در حال انجام است و به زودی این مشکل حل شد.
 وی ادامه داد: در خصوص تسهیلات دریافتی از سوی شرکت باید بگوییم که تسهیلات برای پیمانکاران شهرداری بوده است که با شرکت همکاری داشتند و در مورد استرداد مبلغ بلوکه شده در بانک لندن نیز پیگیریهای لازم از طریق بانک صادرات انجام و مدارک درخواستی ارسال شده و در دست وصول است. تمام اطلاعات شرکت در سامانه شفافیت بارگذاری شده و در دسترس است.
این گزارش نیز با کثریت آراء به تصویب اعضاء رسید و مقرر شد گزارش نهایی پس از اعمال بندهای تکلیفی به شورا ارائه شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: